torsdag 12 februari 2009

Älsklingen som lagade mat


Som jag skrivit tidigare i bloggen så har vi varit SÅ lata sedan T föddes och köpt ALL vår mat från restauranger varje dag. Sedan december har vi lagat mat max 5ggr (lägg ihop de pengarna vi lagt på mat) då är det både lunch och middag ute varje dag. Som ni förstår så går det inte ihop så from idag loavde vi att börja laga mat hemma. S skulle vara först med att laga mat vilket han tycker är roligt men aldrig lärt sig direkt :-) Måste säga att jag blev mäktigt imponerad när jag kom hem och fick super goda fyllda Wallenbergare med rårörda lingon,hemma gjord mos och gräddsås som han gjort själv. Det var super gott, men SÅ tråkigt att det inte ser lika gott ut på bild. Han hade verkligen lagt ner sig och lyckats otroligt bra! Inte många män som fixar vid första matlagningen GO GO S!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

mums, ser supergott ut! Är du lika hungrig och sötsugen hela tiden som jag är?!

Fru Timotej sa...

OM jag är, konstant hela tiden!