måndag 10 maj 2010

Dag 1


Ok idag har jag startat igång mitt nya nyttiga och hälsosamma liv :-)
Efter två barn och två graviditeter är kroppen inte som den var förr så det är dags att fixa till en lite hälsosammare kropp nu.
Så här har dagen varit än än så länge.

Innan frukost: 30min crosstrainer + styrka

Dagens mat ser ut så här:

Frukost: 2 knäckemackor med en skiva ost på vardera macka, samt två äggvitor från två kokta ägg.

Mellanmål: Smoothie med hallon,blåbär,havregryn,linfrö,mjölk och turkisk youghurt

Lunch: En skål blomkålssoppa + en knäckemacka

Mellanmål: En banan

Middag
: En burk tonfisk + 1 ägg

Kvällsmat: Keso + banan

Tillskott: Mivitotal, B12, Kaliumtabletter, Järn tabletter

Känns skönt att jag börjat och jag hoppas motivationen håller i sig! Största utmaningen blir att övervinna sockerberoendet..

Inga kommentarer: