torsdag 6 maj 2010

På G

Senast nytt..

Har köpt villa, fått en dotter och vår son har hunnit bli 1,5år sen jag bloggade sist. Usch får lite ångest, men hade en grymt jobbig graviditet så lusten att blogga var lika med noll!

News 1: Villan vi köpte har vi renoverat till 70% men har fortfarande två badrum och en tvättstuga som ska göras om. Just nu har vi påbörjat tvättstugan som blir en budget renovering med måling på våtrumstapet, klick klinkers och inredning från Ikea. Före och efter bilder kommer.
På gäst toaletten blir det samma budget renovering, målning på tapet och klick klinkers. Den stora toaletten blir senare kakel och klinkers. Känns inte som man vill lägga så mycket pengar på gäst toa och tvättstuga just nu.
Har även fått en fin trappa på baksidan av huset som maken så fint snickarat ihop med min kära morbror, även den kommer bilder på.
Mer renoverings projekt är på G så inredning och bygges bilder kommer.

News 2: Vår dotter är nu 1 månad och världens underbaraste lilla tjej. Sover hela nätterna och äter bara en gång per natt. På kvällarna är enda gången hon har en skrick period mellan 19 och 21, men vad är det jämfört med våran son som hade kolik i 4 månader och skrek dygnet runt. Kan ta det lilla skrik hon har för sig utan problem :-)

News 3: Har jag gått upp över 30 kilo totalt och bara MÅSTE bli av med all övervikt och graviditetskilon. Planen är att titta på Biggest loser (ger mig GRYM inspiration, kan dom kan jag!), köpa en crosstrainer, gympa framför tv:n och köra lite vikter. All träning blir hemifrån då jag inte har en chans att ta mig till nåt gym de närmaste 11 månaderna. Måste reda ut hur jag ska göra med maten bara. Tänkte dra ner på kolhydrater och öka protein intaget.

News 4: Har fått utskällning av min kära mor i flera år för mitt dåliga sätt att hantera pengar och speciellt vårt "matkonto" som hon så fint kallar det. Har därför slagit slag i saken och börjat göra veckomatsedel. Hittade en super bra sida som heter www.inkopslistan.com för er som slöser pengar som jag gör, testa denna sida! Jag satte ihop en matlista för en vecka och då valda jag bara sånt som jag tycker är riktigt gått (snålade inte för att göra någon budget sida heller). Sen åkte vi iväg till affären för att handla in hela veckans mat och jag trodde jag skulle svimma när kassörskan sa summan: 347kr!!Herregud det är inte ens vad vi brukade handla för PER DAG. Ja så nu ska jag faktiskt köra vidare på detta ekonomiska matinköp. Kommer lägga in vår matlista och inköpslista för nästa vecka

Ja det var väl de största newsen just nu

Inga kommentarer: