torsdag 28 augusti 2008

Mat och förlossningsprat

Vaknade super trött i dag pga. av grodan, toalett besöken nattetid, S som snarkar och dessa förbannade byggarbetare som river gallerian bredvid oss. Varje natt är likadan samma problem varje natt. Inte konstigt om man blir lite grinig då och då på dagarna. Både jag och Sis var döds trötta idag så vi låg och degade i sängen tills vi blev super hungriga. S kom hem från jobbet för att förbereda inför kollegiumet och jag och Sis begav oss till Vilmas för lite påfyllning. Vi tog en varsin kräftsallad, färskpressad juice och till efterätt åt vi kladdkaka och paj med vaniljvisp och drack en varsin smoothie.Var totalt sprickfärdig när vi gick där ifrån! Inne på Vilmas träffade vi en jätte trevlig tjej som var där tillsammans med sin son på 6 veckor och en vännina. Vi började prata med mamman om förlossning och bombarderade henne med massor av frågor. Själv hade hon haft en hemskt förlossning som pågått i 40h, 6 epidral, sugklocka och sonen som trasslat in sig i navelsträngen. Hon berättade även att smärtan var så hemskt att hon hade kunnat såga av armar och ben för att få bedövning.Trots allt detta så sa hon att det var det absolut bästa hon varit med om, att hon vill föda igen och att det var så roligt.Jag blev super nervös när hon förklarade smärtan, men när hon sedan visade den enorma lycka i ansiktet över hur underbart allt ändå var blev jag lugn och trygg igen.
Längtar och fasar för dagen på samma gång, vill att det ska ske NU orkar inte vänta mera. Samtidigt ligger jag vaken på nätterna ibland och undrar hur det här ska gå. Det kommer bli skönt den dagen man gjort det och man har svar på alla dessa frågor och funderingar. Vi vill ju ha en stor familj så jag hoppas verkligen allt kommer att gå bra..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Oroa dig inte för mycket ang. förlossningen nu så här innan (för än har grodan inte kommit va?)...inget blir bättre för det-lovar! Försök bara att må bra och ta hand om dig! Tänk hur många kvinnor som föder barn varje dag- det kommer du med fixa galant! Lycka till med lilla grodan!När är h*n beräknad? Med vänliga hälsningar Therese (www.vittellersvart.blogg.se)

Fru Timotej sa...

Hej Therese!
Tack för ditt inlägg! Nej det känns mycket bättre nu otroligt nog så är jag helt lugn för att vara ärlig.Har pratat mycket, besökt förlossningen, sett på film och bombaderat min barnmorska med frågor så nu är jag rätt trygg och lugn.Sen tror jag det blivit lite lugnare nu när jag är i vecka 32, då man är RÄTT så tung :-) vill man gärna få det gjort.

Varma hälsningar

Yummy Tummy