lördag 18 oktober 2008

Tre timmar promenad, förlossningsbrev,profylax och barnvagn


Idag är det lördag och vi har varit ute i det otroligt fina vädret. Vi tog oss en promenad till www.kopbarnvagn.se för att kika på barnvagnar. Promenaden tar cirka 25 minuter (om man vet vart man ska gå, vilket INTE vi gjorde)vår promenad blev tre timmar och vi höll på och leta ihjäl oss. Som gravid i 8 månaden kan jag bara säga att jag är helt totalt död just nu och även när vi kom fram till köpbarnvagn var jag så trött så att själva poängen med att hitta barnvagn vart lite tröttsamt. Vi testade Brio Joy,Happy, Emmaljunga Nitro och Bugaboo Cameleon. Tycker att personalen på köpbarnvagn var dåliga på service och att upptäcka kunden. Vi stod minst 15 minuter och tittade på barnvagnar utan att någon ens kom fram och frågade om vi behövde hjälp. Tillslut gick S fram och bad om att få hjälp och när en av tjejerna tillslut kom var servien bra. Skulle dock ha köp barnvagnen på ett annat ställe om vi kunnat det. Vi fick köra dom både inne och ute och även fälla ihop dem för att sätta in dom i bagaget på bilen. Vi har i alla fall bestämt oss för att det blir en Bugaboo cameleon. Vi valde den för att den var absolut smidigast, har en lång liggvagn som gör att barnet inte växer ut för snabbt, lätt att fälla ihop, tar inte mycket plats, lätt att ändra höjd på handtaget, är super skön för barnet att ligga och sitta i. Det enda negativa var väl att den är ganska låg så man får böja sig ganska långt ner om man är lång (vilket man får göra på Emmaljunga också)Sen att den är så dyr. Vi har i alla fall beställt en Bugaboo nu och känner oss jätte nöjda så det är skönt att det är ur världen!
I dag har jag skrivit klart mitt förlossningsbrev till barnmorskorna på sjukhuset. Har skrivit lite om mig själv, min graviditet, mina tankar inför förlossningen, önskemål, tankar om smärtlindring och hur jag vill att dagen skall se ut. Känns skönt att ha gjort det så att man kan lämna in det när man kommer och slippa stå och försöka tala om vad man känner mitt i all smärta. Nu är det dags för ett varmt bad, massage, serier från veckan och sedan träna på profylaxen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu börjar det verkligen närma sig för er! Spännande va? Det är så lustigt att köpa vagn tyckte jag..tanken på att ens lilla knodd ska ligga där i :) Hoppas ni blir nöjda med er vagn!!