måndag 1 september 2008

Fest och fart hela helgen

I fredags var vi på släktträff hos min moster och morbror med alla kusiner,morbröder,mostrar,kusiner,barn,och alla respetive.Alla var med förutom J och R som var kvar i Norge på jobb, vilket var synd.Vi fick ett jätte fint väder så vi kunde sitta ute på altan hela tiden.Alla var glada att ses igen stora som små.L och B bjöd på super god mat GRILLAT vilket jag längtat efter hela sommaren.B är jätte duktig på mat så det grillade var fantastiskt gott.Hoppas det inte dröjer allt för länge tills nästa släktträff. På Lördagen gick vi upp 7.00 då vi skulle bli hämtade kl 8.00 för att åka på dop till Göteborg.Det var L och J som skulle döpa deras son Filip.Än en gång blev det MASSOR av god mat,trevligt sällskap och ett underbart väder, vilket var tur då det var långbord ute i trädgården.Dopet gick jätte bra på huvudbarnet och hans lillebror var fantastiska i kyrkan, man kunde nästan trott att de övat i flera månader :-) P var glad att se sin dotter och sina barnbarn och jag och S var glada att vi fick följa med. Var lite tveksam dagarna innan då jag inte känt mig på topp, men det var verkligen värt det.På kvällen somnade jag på 5 minuter, var helt död! Sen kom söndagen och vi hade middagsbjudning hemma hos oss.Vi skulle ha en middag för min kära syster som idag åkte tillbaka hem till Thailand.Vi bjöd på kräftskiva med kräftor,paj,sallad,potatis,gräddfil,sill och till efterätt nybakta bullar,kladdkaka med vaniljvisp och hallon.Så den här helgen har vi verkligen ätit massor av god mat och varit i gott sällskap. P berättade för mig att hon och mamma bokad en resa till Thailand åt mamma.Wow verkligen häftigt att mamma ska åka själv, det kommer vara jätte nyttigt för henne.Hon verkar vara trygg och säker inför resan även om hon säker han en eller två fjärilar i magen.Känns väldigt bra för min del att mamma åker dit så att de för umgås alla tre tillsammans.

Inga kommentarer: