onsdag 24 september 2008

Vagga eller inte det är frågan


Som jag berättat tidigare skall vi byta sovrum för att få plats med vår kommande spjällsäng.Vi kommer att tapetsera det nya rummet vitt och köpa in lite nya möbler.Spälsängen är redan köpt sedan 3 månader tillbaka och vi är grymt nöjda med den,MEN..nu är det som så att jag börjar få tillbaka mina gamla önskningar om en vagga istället (en vagga som den på bilden ovan).När jag kom på idén för 3 år sedan så rådfrågade jag min kära mor om vad hon tyckte.Hon svarade då att det nog är bäst att ha en och samma säng för den lilla grodan.Min tanke är alltså att ha hans vagga i vårt sovrum och spjälsängen i hans eget rum.Kan ju vara bra och träna honom att sova i hans eget rum på dagarna i spjälsängen, men sova hos oss på nätterna i vaggan.Frågan är bara om det gör honom förvirrad eller om det ens kommer att fungera. Hur som helst så får han ju sova där han själv trivs bäst.Spjälsängen kanske inte ens kommer bli använd förens han får eget rum ,men det spelar ingen roll då finns det en säng i alla fall.Fördelarna med en vagga är att den tar mindre plats i vårt nya sovrum och att den är lätt att vagga (gunga) sen ser det ju himla mysigt ut! Någon som har erfarenhet av en vagga?

Inga kommentarer: